10 טיפים של מאמני כושר אישיים שתוכל לחלוק עם המתאמנים החדשים שלך.

חורף וקר, מחשיך מוקדם ולחלק מאיתנו רק המחשבה על יציאה מהבית מלווה בחוסר חשק כללי. כאשר מדובר באימון בחדר הכושר על אחת כמה וכמה, המוטיבציה נמוכה וההבטחות שהבטחנו לעצמנו להיכנס לכושר ולחטב את הגוף בשנה החדשה הולכות ונעלמות לטובת מחשבות על דברים שנוכל לעשות בבית מהספה.

יחד עם זאת, רבים כן פוקדים את חדר הכושר ולמדריך חדר הכושר יכולים להיות כלים רבים להשאת תוצאות אצל המתאמנים. כי החורף הוא התקופה הטובה ביותר להכין את הגוף לבגדים הקצרים ולבגד הים בקיץ.

ואלו הטיפים שנתנו לנו מאמנים חדר כושר אישיים לטובת המתאמנים שלכם:

בדוק מהי המטרה של המתאמן- מה הוא רוצה להשיג?

אחד הדברים שרבים מהמתאמנים היו רוצים להשיג היא מוטיבציה להתמיד באימונים למשך פרק זמן ארוך ואף הפיכת האימונים לדרך חיים. הם יפנו אליכם כדי לקבל את ההדרכה שלכם לגבי בריאות וכושר. עודדו אותם לדבר בקול על המטרות שלהם, לשתף אתכם במטרות הללו במהלך האימון שלהם. בדרך זו של שיתוף המוטיבציה שלהם להתאמן תעלה כי הם יזכירו גם לעצמם מדוע הם הגיעו לאימון. ואתם מצד מדריכי חדר הכושר יכולים לתת להם טיפים לגבי תזונה נכונה למשל בהתאם למטרת האימון שלהם.

התמקד בטווח הארוך

למתאמנים חדשים יש נטייה להיתפס למצב הקיים איתו הגיעו לחדר הכושר. מכיוון שמי שאינו מתאמן מנוסה חווה קשיים גדולים בתחילת הדרך באימונים, לעיתים יעבור פרק זמן ארוך יחסית עד שיוכלו להבחין בתוצאות האימונים גם פיזית וגם בתחושה הכללית של המתאמן ואלו עלולים להוריד את המוטיבציה להתמיד באימונים לאורך זמן.

הכלי הטוב ביותר בידי מדריך הכושר הוא לשמור בידיו כלי לשמירה על המוטיבציה של המתאמן כל הזמן. למשל עודד את המתאמן ליצור לעצמו לוח חזון לתוכנית האימונים שלו. כך הוא יוכל להבחין בשיפור ברמת הכושר הגופני שלו, במשקלו, בהיקף גופו וכו'. תפקידך בין היתר הוא לעזור לו לתכנן תוכנית ריאלית ברת השגה בהתאם לנתונים ההתחלתיים איתם הגיע לחדר הכושר.

מדריך שפר הופעתך!

הצגת כל תרגיל בצורה מדויקת לפני המתאמן לא חשובה רק כדי לשמור על בריאותו של המתאמן ומניעת פציעות, אלא גם כי בדרך זו המדריך מבטיח למתאמן שישיג את התוצאות הטובות ביותר עבורו. הדגם למתאמן את האופן בו יש לבצע את התרגיל בצורה המושלמת ולאחר מכן בקש מהמתאמן להראות לך כיצד הוא מיישם את התרגיל בעצמו, בכך תוכל לבדוק אם הוא פעול נכון גם מהפן הבריאותי אבל גם תדע שהוא ישיג בכך את התוצאה הרצויה מהתרגיל.

לפני הכל, עשה זאת בשביל הבריאות שלך

כאשר אנחנו מציבים מטרות בתוכנית האימונים, לעיתים אנו עושים זאת תוך התמקדות אך ורק במראה החיצוני שלנו ולא בהקשר של הבריאות הכללית שלנו. כאשר ללא ספק השניים הולכים יד ביד זעם זאת, הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להתמקד בהשגת המטרות אשר ישפרו את איכות החיים של המתאמן בטווח הארוך ולא להתמקד בצורה צרה במראה החיצוני שלו בטווח הקצר.

מספיק עם התירוצים רק תתחיל...

מעבר להדרכת המתאמנים בצורה הנכונה ביותר לביצוע תרגילים ותנועות וביצירת תוכנית האימונים הטובה ביותר עבורם, כדי לסייע להם להשיג את המטרות באימונים, על מדריך חדר הכושר להיות מקור זמין למוטיבציה באימונים. תפקידך כמדריך הוא לסייע למתאנים לעלות ברמת האימונים מעבר למה שהם חושבים שיהיו מסוגלים, כך שבסוף היום, על המתאמנים חלה רק משימה אחת להתמיד ולהגיע לאימוני הכושר שלהם.

תזונה נכונה

לא משנה עם המתאמנים נשארים שעות ארוכות על ההליכונים, או שהם מתמקדים בהעלאת מסת השריר, דיאטה מאוזנת יכולה לעזור להם בהשגת התוצאות או פשוט יכולה להרוס להם את כל התכניות. מקד את המתאמנים בתזונה מתאימה ונכונה למטרת האימון שלהם ודאג שהם ירבו בשתיים מים.

המשקל משקר!

אין בנתונים הללו שמץ של אמת. כאשר מתחילים להתאמן במשקל מסוים והמטרה באימונים היא חיטוב הגוף, הרזייה וכד', המשקל יראה בטווח הקצר ירידה משמעותית במשקל עקב אבדן של נוזלים. אך לעיתים הוא אף יראה עלייה במשקל בגלל עלייה במסת השריר לאחר תקופת אימונים מסודרת. הרבה פעמים מתאמנים מתייחסים אך ורק למספר שמראה להם המשקל ואינם מתייחסים להיקף המותניים שלהם שהתכווץ ולכן זהו המדד הטוב ביותר שתוכל לשים לנגד עיניהם. הרעיון הוא פשוט, התמקד בגוף שלך ולא במשקל שלך! 

.

שמור על דיאלוג פתוח

במטרה להשיג תוצאות מקסימליות באימונים חשוב מאוד שהמתאמנים ישמרו על פתיחות עם המדריך והיו כנים איתו. בין אם משהו לא עובד, או שהם חשים תסכול מהאימונים ומכך שהם אינם רואים תוצאות. חשוב מאוד שהם יחושו חופשיים לפתוח בפני המדריך את התחושות הללו, שכן אלו הן המסוכנות ביותר והן הגורם העיקרי להפסקת אימונים על-ידי המתאמן. היה רגיש לתחושות הללו של המתאמנים ודע לתת פתרונות או זווית ראייה חדשה שתחזיר להם את המוטיבציה לשמור על שגרת אימונים.

אל תגזים!

אל תדחוף יותר מידי את המתאמנים לאימונים קשים יותר ולמשקלים גבוהים יותר במידה והם לא באמת מסוגלים לכך מהיכרותך איתם. אימונים מאסיביים מידי עלולים להביא לפציעות אצל המתאמנים ובאופן כללי ללחץ גדול מידי על הגוף שעלול להביא בעיות בריאות עתידיות. חלק מהתוכנית שתבנה עבור המתאמן חייבת לכלול גם ימי מנוחה, למעשה לפחות יום אחד בשבוע חייב להיות מוקדש למנוחה שהיא הזמן של הגוף לנוח, ולהחלים מפציעות קטנות שעדיין לא מורגשות ובכך מונע פציעות משמעותיות יותר בעתיד.

האימונים הטובים ביותר הם אימונים המאתגרים את המתאמן מכף רגל ועד ראש

 

כדי ליצור תוכנית אימונים הכוללת את כל הגוף, בקש מהמתאמן להתנסות באימונים אינטרווליים הכוללים אימוני כוח המשולבים באימוני אירובי. בכך ישיגו המתאמנים את המקסימום בכל אימון ואימון ויגיעו לתוצאות מרשימות בכל המדדים.

 

כל אלו ועוד הם רק קצה המזלג של הדברים שתוכל ללמוד מאיתנו על הדרכה ברמה הגבוהה ביותר בחדרי כושר. מדריך חדר כושר היא התחלה של קריירת אימוני ספורט מסוגים שונים ולכן חשוב שתתחיל את דרכך ברמה הגבוהה ביותר. לפרטים נוספים על קורס מדריכי חדר כושר היכנס לקישור הבא>>